ישראל תחת סופה, ירושלים בכוננות שלג

    "סימנים המחייבים פנייה למיון הם ישנוניות, ערפול, שינוי הכרה, חולשה כללית או כאבים בגפיים, אוזניים או אף. כוויות קור הן מצבים שפחות רגילים אליהם בארצנו אך עדיין יש לתת את הדעת"
    ישראל פריי 3 Comment on ישראל תחת סופה, ירושלים בכוננות שלג
    צילום: מאיר פבלובסקי
    "סימנים המחייבים פנייה למיון הם ישנוניות, ערפול, שינוי הכרה, חולשה כללית או כאבים בגפיים, אוזניים או אף. כוויות קור הן מצבים שפחות רגילים אליהם בארצנו אך עדיין יש לתת את הדעת"
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל בכוננות שלג: רגע לפני שירושלים ופסגות הרי המרכז יתכסו בלבן, מכנסים משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, בתי החולים, וגופי החירום וההצלה מאמצים אחרונים, במטרה להיערך כראוי לקראת הסופה הצפויה.

    במשטרת ישראל מתגברים את מוקד החירום המשטרתי – מוקד 100, ובנוסף, יתוגבר מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. הציבור יוכל להתקשר ולקבל מידע אודות צירי תנועה עירוניים ובינעירוניים וכן לדווח על אירועים ו/או תקלות.

    במשטרה קוראים לציבור לנקוט במשנה זהירות, במקרה שנתקעתם, הן עם רכבכם והן בעצמכם, חייגו למוקד המשטרה והמתינו לניידת. כמו"כ, קוראים במשטרה לעקוב אחר הדיווחים על חסימות צירים והסדרי התנועה המשתנים.

    עיריית ירושלים ערוכה בכ- 100 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. במידה ותהיה החרפה בתחזית, נערכת העירייה לגיוס עוד עשרות מפלסות וטרקטורים וכלים הנדסיים לסיוע, חילוץ ופינוי הצירים. כמו כן, לראשונה השנה תפעיל העירייה כעשרה רכבי 4X4 עליהם יותקנו כפות לפילוס צירים במטרה לתת מענה לפינוי ציר הרכבת הקלה וצירים נוספים בעיר.

    כמו כן הצטיידה העירייה בכ- 400 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג אשר יפורזו במינהלים הקהילתיים, בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר.

    העירייה הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה שיחולקו למינהלים הקהילתיים, לטובת סיוע לתושבים הנזקקים. העירייה הנחתה את רשתות המזון והספקים להיערך ולהצטייד בהתאם, על-מנת לתת מענה לתושבי הבירה לפני הגעת הסופה. העירייה קוראת לתושבים להיערך לקראת השלג ולהצטייד בהתאם.

    במשרד החינוך אומרים כי מערכת החינוך תפעל כסדרה ותתאים את פעולותיה בהתאם למגבלות מזג האוויר הקשה המתוכנן.

    הרשויות המקומיות הן האחראיות על היערכות החירום, טיפול במפגעי מזג האוויר ומתן מענה במוסדות החינוך. בבתי ספר אשר לא ניתן לקיים בהם לימודים, יפנה מנהל בית הספר לרשות המקומית וייוועץ עם מנהל אגף החינוך ברשות ועם נציגי המחוז במשרד החינוך – ובהתאם למצב ולשיקול הדעת תתקבל החלטה בנושא.

    בביתר עילית הודיעו על הקדמת החזרה מחר ממוסדות הלימוד: עפ"י תחזית מזג האוויר קיים חשש לחסימת צירים בעוקף חוסן ובגוש עציון מחר יום ב' ט"ו בשבט אחה"צ. בהתאם לכך ההסעות ממוסדות החינוך המיוחד בירושלים ובגוש עציון יחזירו את התלמידים החל מהשעה 12.00 בצהריים.

    הלימודים במוסדות החינוך המיוחד הפועלים בעיר יתקיימו בשלב זה כרגיל. במקרה של החמרה קיצונית במזג האוויר. תתקיים לפנות בוקר ישיבת הערכת מצב נוספת. לגבי קיום לימודים בעיר.

    בבתי החולים של הדסה בירושלים, מרגיעים את הציבור, וטוענים כי הם ערוכים ברמה הארגונית אף מבחינת כמות מספקת של ציוד רפואי, תרופות, כביסה נקייה, מזון ודלקים להפעלת גנרטורים. כך גם צוותי הביטחון והתחבורה אשר יפעלו במתכונת מתוגברת לשם סיוע בכל הנדרש וכן נציגי העירייה ומפעילי מפלסות השלג, אשר ישהו לאורך ימי הסופה בבית החולים.

    ויש גם עצות: מנהל מיון ילדים בהדסה הר הצופים, ד"ר דוד רכטמן מדגיש בפני הציבור את הסכנות בימים אלה במיוחד, בין היתר של תופעת כוויות קור. "אוכלוסיית הילדים והתינוקות מחייבת התייחסות מוקפדת. יש להלביש את הילדים והתינוקות בביגוד חם, בעיקר בלילות, מאחר והם נוטים להתקרר יותר. כמובן, אין להגזים בביגוד ובשכבות, יש למצוא את האיזון הנכון.

    "האיזון חייב להשמר גם בבתים. אדגיש כי אין לחמם באמצעי חימום לא תקניים, ובכל מקרה כדאי להשאיר פתח לאוורור גם בקור העז. סימנים המחייבים פנייה למיון הם ישנוניות, ערפול, שינוי הכרה, חולשה כללית או כאבים בגפיים, אוזניים או אף. כוויות קור הן מצבים שפחות רגילים אליהם בארצנו אך עדיין יש לתת את הדעת על שינוי בצבע הגפיים ולשמור על ביגוד יבש ושהייה קצרה ככל האפשר במקום חשוף לקור".

    פרופ' דרורית הוכנר, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בהדסה הר הצופים: "ציבור הנשים בהריון יכולות להיות רגועות ובטוחות שהגעתן אל בית החולים תתאפשר בכל שעה, אך כמובן שבעת שכזו אם יערם שלג על הכבישים ההגעה או הפינוי לבית החולים יכולים להיות אטיים יותר. לכן, מציעה לשים לב לסימנים אפילו מוקדמים של תחילת לידה ולצאת לדרך. לא בהיסטריה כמובן, אלא בנחת ובנסיעה בטוחה".

    בתמונות: השלג הראשון, הצהריים בקריית ארבע. צילום: מאיר פבלובסקי



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כולם מדברים על השלג הזה יותר מדי ובסוף יהיה איזה קצת גראופל או משהו כזה.

    2. 2

      העיקר, האם יהיה חופש אם לאו??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    3. 1

      נראה לי שמעלים לנו ת'ציפיות גבוה ולבסוף אפילו איזה סנטימטר של שלג לא יהיה…
      ל"אני"- כנראה שלא יהיה חופש אם יהיה אז רק ביום שלישי
      למס' 1- או שאפילו גראופל לא יהיה, אם יהיה זה יהיה ב 3 בלילה ויתנמס שעה אח"כ כך שלא "נזכה" לראות את זה
      סליחה על הפסימיות אך זה עדיף מלתלות מדי הרבה ציפיות -אחים שלי לא זזים מהחלון…